welkom in Chili... - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu welkom in Chili... - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

welkom in Chili...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Februari 2012 | Chili, Puerto Natales

6-2
Vandaag moest ik een aantal dingen regelen voor het vervolg van mijn reis. Morgen reis ik verder naar Puerto Natales en wil ik kijken of ik een slaapplaats kan regelen in het nationale park Torres del Paine. Hier kun je van hut naar hut wandelen. Na veel heen en weer mailen bleek dat ik een dag van te voren geen reserveringen kon maken en je op de gok kon gaan. Dit vond ik een te grote gok en heb besloten om naar Puerto Natales te reizen en vandaar uit excursies te boeken. 's middags scheen het zonnetje lekker en heb ik besloten om naar het historisch museum te gaan en naar een natuur reservaat. In het centrum was ook nog een park waarin ze allerlei zaken die belangrijk zijn voor Patagonie uitgewerkt hadden. Er stonden diverse bomen en planten die hier groeien en daarnaast hadden ze beelden gemaakt van o.a. Darwin. Hierna verder gelopen naar het historisch museum. Hier was veel te zien over dinosaurussen etc. Daarnaast was er nog een korte film over het ontstaan van Patagonie dit viel een beetje tegen. Na het bezoek hier verder gewandeld naar het natuurreservaat Laguna Nimez. Dit was een prachtig natuurgebied, waar je een route kon volgen om te wandelen. Heel veel bijzondere plantensoorten en vogels waren hier te zien. Dit was een mooie wandeling en de zon in combinatie met de altijd aanwezige wind van Patagonie zorgde er voor dat ik s avonds een raar rood kleurtje had in mijn gezicht.

7-2
Vandaag is het tijd om te vertrekken naar Chili. Om 8:30 uur vertrek ik met een comfortabele bus. Na 3 uur gereden te hebben komen we aan bij de grens. Hier moeten we eerst allemaal met ons paspoort langs de Argentijnse politie om vervolgens 3 minuten verder te reizen en al onze bagage uit de bus te halen om deze te laten scannen door de Chileense douane. Dit gaat op het typische zuid Amerikaanse tempo en hierdoor zijn we uiteindelijk dik 1,5 uur verder voor we door kunnen naar Puerto Natales. Aangekomen mijn spullen naar het hostel gebracht en de stad wat wezen verkennen. S avonds ben ik wezen eten met een aantal mensen uit het hostel.

8-2
Vandaag vroeg uit de veren om een tour te maken naar het Torres' del Paine park. Vanuit het hostel werd ik opgehaald met een tourbus. Als eerste zijn we naar een grot gegaan die uitgesleten is door ijs uit de ijstijd. Hierna reden we door om een tussen stop te maken in castello een klein toeristisch dorpje. Hierna was het tijd voor de echte attractie. Onderweg zijn we gestopt voor diverse foto's en uitzichten over het park. Overal liepen alpacca's (lama), en struisvogelachtige. Ook vlogen er condors, flamingo's en hebben we een Zorro (wolfachtige) gezien. In het park zijn we eerst naar een waterval gewandeld. Het stormde met zo'n 70 km per uur en hierdoor moest je erg goed opletten. Na de waterval zijn we doorgereden naar een meer om te lunchen. Ik zat in een bus met bijna allemaal Chilenen. Erg vriendelijke mensen wanneer ze merken dat je Spaans spreekt. Met een aantal Chilenen zitten eten en een hiervan snapte niet hoe wij in Nederland gewoon onder zeeniveau kunnen wonen ;-) na de lunch verder gereden naar een gletsjer. Ook hier stond een enorme wind en werd je af en toe gezandstraald. Er waren mensen die achter hun mutsen en brillen aan konden omdat ze afvlogen. Dit was stiekem wel grappig om te zien. Na deze wandeling zijn we weer teruggereden naar Natales, waar ik nog boodschappen moest doen en een ticket voor de bus van vrijdag moest regelen. Avonds een steak van de bbq op en daarna lekker mijn bedje in.

9-2

Voor vandaag had ik niet echt plannen. Een Duits meisje had een paardrijdtocht geboekt en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Na lang twijfelen toch besloten om te doen. Nu weet ik weer waarom ik niet zo'n fan ben van "knolhobbelen" de omgeving was ronduit fantastisch, en zolang het stapvoets ging was het ook wel aangenaam, maar op de momenten dat het harder ging vond ik het wel genoeg. Maar voor degenen die het niet geloven is het vastgelegd in film en foto! Nu genieten van de spierpijn en straks mijn tas inpakken om morgen met een busrit van 12 uur naar het zuidelijkste puntje op aarde te gaan, Ushuaia.

  • 09 Februari 2012 - 19:04

    Hiltje:

    Ziet er niet echt warm uit bij jou?? Maar zal zeker niet zo koud zijn als hier. De 11 stedentocht gaat niet door.... Heel Nederland is geloof ik teleurgesteld. De friezen zijn er erg nuchter onder ;-)
    Edwin is vandaag weer thuis gekomen, heerlijk hem weer thuis! Nou pas goed op en lekker genieten!
    Beso

  • 09 Februari 2012 - 19:41

    Sandra:

    Hihi Linda op een paard de wonderen zijnde wereld nog niet uit:)
    Laatste keer was toen we nog klein waren en jij al van die ienimieni shetlander afdonderde.

    Nou succes met je spierpijn want, dat ga je geheid krijgen ;)

  • 09 Februari 2012 - 19:54

    Wilna Van T.:

    Ziet er prachtig uit...wat een bikkel ben jij dat je dat allemaal durft in je eentje........

  • 10 Februari 2012 - 01:36

    Linda Hofmans:

    @ Sandra ik heb ook nog een keer in San Diego paard gereden in 2001 en toen ben ik ook niet gevallen. En het was een flink paard ;-)

  • 10 Februari 2012 - 10:31

    Jan Baan Hofman:

    Hoi Linda,

    Ik ben jaloers op je, ziet er allemaal super uit. Geniet ermaar van.

    Jan


  • 11 Februari 2012 - 14:53

    Carolien (Mexico):

    Hey Linda, wat een geweldige reis maak je weer! Schitterende omgeving en je schuwt het avontuur niet. Geniet er voor de volle 100% van! Groetjes Carolien

  • 14 Februari 2012 - 07:07

    Anja De Breejen:

    Linda op een paard die laat ik zeker de kids zien weer gave foto's
    de doek doet goed dienst zie doei Anja

  • 14 Februari 2012 - 07:07

    Anja De Breejen:

    Linda op een paard die laat ik zeker de kids zien weer gave foto's
    de doek doet goed dienst zie doei Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 30262

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: