op naar het noorden... van de kou naar de hitte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu op naar het noorden... van de kou naar de hitte - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

op naar het noorden... van de kou naar de hitte

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 Februari 2012 | Argentinië, Salta

13-2
Vandaag een heerlijk relaxdagje gehouden. Vanmorgen me ingeschreven voor de incatrail naar de Machu picchu. Dit is een wandeling van 4 dagen over 40km over de oude inca paden die leidt naar de Machu Picchu. Per dag worden er maar 500 mensen toegelaten op deze route dus inschrijven is vereist. Ik zal deze route van 3 t/m 7 maart gaan lopen. Verder nog wat hostels uitgezocht voor de komende periode, email beantwoord en daarna heerlijk een boekje gelezen.

14-2
Vandaag was het tijd om terug te vliegen naar Buenos Aires. Mijn vlucht vertrok om 9:00 uur en de taxi om naar het vliegveld te gaan, kwam om 08:30 uur. Heel raar om zo te kunnen vertrekken voor je vlucht. Ook drinken mag gewoon mee in het vliegtuig geen enkel probleem. Tijdens de vlucht een tussendoor gehad in El Calafate. Na een poos in de lucht te zijn, klapten we uit het niets een stuk naar beneden en klapten we hard neer. Er was even flink wat paniek in het vliegtuig omdat dit helemaal uit het niets kwam. Een aantal mensen hadden zich flink bezeerd met schrammen en bulten. Ik moet zeggen dat ik blij was toen het vliegtuig weer op de grond stond. Aangekomen in Buenos Aires sloeg de hitte gelijk in als een bom. Na mijn bagage gevonden te hebben de bus gepakt naar de busterminal waar ik een kaartje moest kopen voor de nachtbus van morgen. Dit is een busstation van 3 verdiepingen waar allerlei maatschappijen in gevestigd zijn. Recht naast dit busstation ligt een krottenwijk. Ik moet zeggen het voelde niet erg fijn aan om daar buiten te lopen met al mijn bagage. Na mijn kaartje bemachtigd te hebben, door gegaan naar mijn hostel. Ik heb hetzelfde hostel genomen als de vorige keer zodat ik wist wel vervoer ik nodig had. Aangekomen in het hostel zitten kletsen met een paar meiden die een lange rondreis deden.

15-2
Na mijn tas ingepakt te hebben en deze achtergelaten te hebben in het hostel, ben ik Buenos Aires weer ingegaan. Ik had bedacht om naar de parken en botanische tuinen te gaan aangezien het echt stikheet is (35graden). Toen ik uit de metro kwam stond er een bordje met gratis tour. Hier had ik ook over gelezen op internet en besloot deze tour te gaan doen. Samen met een Duits/ Peruaans echtpaar en een meisje uit USA zijn we 4 uur lang door Jonathan de gids door Buenos Aires geloodst. Jonathan woont zo'n 2 jaar in Buenos Aires na 1,5 jaar gereisd te hebben. Hij leeft van de fooien die hij krijgt voor deze tour. De tour was erg geslaagd en heb een hoop gezien. We zijn ondermeer naar de wijk geweest waar Carlos Gardel, een beroemde tangozanger, is opgegroeid. Hier zijn ook nog veel historische schilderingen te zien. We hebben in de oudste metro van BA gezeten en veel gebouwen gezien. Na de tour ben ik nog wat winkelstraten ingelopen, waarna het tijd werd om mijn rugzak op te halen in het hostel om weer naar de busterminal te gaan. Van hieruit ben ik met de nachtbus naar Cordoba gereden. Ik had in de bus de optie halfbed genomen, dit betekent dat je een soort van voetensteun uit kunt klappen. Om 22:30 uur kwamen ze een diner brengen. En s'morgens om 5:30 uur kwamen ze weer met ontbijt.

16-2
Na een busrit van 11 uur 's'ochtends om 7:00 uur aangekomen in Cordoba. Hier op de terminal gelijk een reservering gemaakt voor de bus naar Salta. Vanaf het busstation naar mijn hostel gelopen, kan zeggen dit valt met de hitte hier niet mee. Daar aangekomen om 9:00 uur kon ik pas om 11:00 uur inchecken, maar ik kon hier relaxen geen enkel probleem! Toen maar gebeld met mijn ouders (Skype) aangezien het de verjaardag van mijn vader is. Daarna mijn spullen in mijn kamer gezet om vervolgens de stad te gaan verkennen. Cordoba is een moderne gebouwen, maar kent veel historie met name mbt de jezuïeten. Het heeft ook de eerste universiteit van zuid Amerika. Ik heb hier een rondleiding gedaan door de universiteit en de bijbehorende kerk was erg mooi om te zien.

17-2
Vandaag is het weer megaheet. Besloten om richting de parken te gaan, omdat ik gisteren al redelijk verkleurd was en het vandaag nog warmer zou worden. Uiteindelijk naar de dierentuin van Cordoba gegaan. Dit is een hele oude dierentuin. Ze waren mondjesmaat gestart met opknappen, maar er moest nog veel gebeuren. Grappig was om te zien dat er bijvoorbeeld eenden zaten en dat mensen dit helemaal geweldig vonden. Ook zou er een show zijn met waterdieren (entree 2 euro) de show bestond uit een zeehond die een paar keer klapte een een paar rondjes draaide en een walrus die een bal ronddroeg op zijn neus ;-) dit alles bij elkaar duurde 10 minuten. Een aparte ervaring. Ondertussen was ik flink rood aangelopen ondanks het vele smeren. Na de dierentuin was het tijd om terug te wandelen naar het hostel. Opeens werd het erg donker en toen ik net binnen was barste er een flink noodweer los. Ben toen maar in het hostel blijven wachten tot de bui over was. Daarna met een taxi naar de bus gegaan. Om 20:00 uur was het weer tijd om de bus in te gaan naar mijn laatste stop in Argentinië, Salta.

18-2
Uiteindelijk om 10:30 uur aangekomen in Salta. Hier met een taxi naar het hostel gegaan. 's middags de stad verkend en daarna was het tijd voor het carnaval. De optocht begon om 22:30 uur en zou doorgaan tot 04:30 uur. Deze optochten worden gedurende een maand ieder weekend op vrijdag,zaterdag en zondag gehouden. De straten worden dan voor ongeveer een kilometer afgezet en er worden overal tribunes geplaatst en stoelen neergezet. Het is hier ook traditie dat mensen elkaar bespuiten met een soort van sop. Dit komt uit spuitbussen die ze continu verkopen. De parade bestaat voornamelijk uit traditionele dansers uit de diverse indianenculturen. Er komen hier zo'n 30.000 mensen per parade op af.
Om 1:45 uur begon het te regenen en om 2:00 uur ging het steeds harder. Besloten om terug naar mijn hostel te gaan. Toen ik terug was in mijn hostel onweerde het inmiddels ook erg hard en had ik er niet zo'n spijt meer van. Lekker mijn bedje ingekropen.

  • 20 Februari 2012 - 10:13

    Marieke:

    Wauw!
    Wat een geweldige verslagen (ik loop in gedachte naast je hoor met mn backpackie! haha)
    Wat een foto's
    En wat zie jij er goed uit!

    ik ben jaloers maar gun het je voor 100%!!!!!!

    ENJOY!

  • 21 Februari 2012 - 12:20

    Marieke:

    Hey,
    Hoe was de Lamataart????? Lekker gesmaakt of was het te spugerig?
    Heb een vrije dag vandaag en geniet er lekker van. Vanaf zaterdag ochtend vertrekken we voor een paar dagen naar Zwitserland, ben benieuwd al die sneeuw enzovoorts. Hier lijkt het in het zonnetje soms wel lente, tenminste gisteren.
    Ja en nog een leuk nieuwtje, ik ben gister voor het 1st in mijn leven in de Primark geweest. Mens wat een enorm troep is het daar, ze verkopen echt alles voor weinig geld, hebberig wordt je ervan en als je thuis bent ...................buikpijn wat moet je er toch mee dacht ik. Maar samen met Jet een leuke dag gehad en das wel zo belangrijk.
    Liefs,
    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 30182

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: