Gletsjer Petit Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Gletsjer Petit Moreno - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Gletsjer Petit Moreno

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Februari 2012 | Argentinië, El Calafate

4-2
Na een nacht met weinig slaap vanwege de herrie in het hostel was het vanochtend tijd om te vertrekken naar het vliegtuig voor het volgende avontuur. Na het ontbijt heb ik de bus gepakt naar het vliegveld. Dit vliegveld lag slechts op 40 minuten rijden van het hostel. Ik was al vrij vroeg op het vliegveld omdat je hier nooit weet waar je vertraging op kunt lopen. Na mijn bagage ingecheckt te hebben heb ik aan de overkant van de straat nog een poos zitten genieten van de zon en gekeken naar het vissen in de rivier. Na een vlucht van 3,5 uur aangekomen in el Calafate. Hier werd je met een busje van het vliegveld naar El Calafate gebracht. Deze plaats is echt gebaseerd op het toerisme. Na mijn spullen weggezet te hebben een tour geregeld om morgen naar de gletsjer Petit Moreno te gaan. Nog even naar het centrum om te eten en wat boodschappen te halen. In het restaurant was Wifi aanwezig en hierdoor kon ik direct foto's van wat ik at aan Sandra (zusje) doorsturen dit was erg bizar. Terug in het hostal alles klaar gelegd en naar de zonsondergang (23 uur) gekeken.

5-2
Vanochtend was ik al bijtijds wakker (6 uur) met een heerlijk ontbijtje van het geweldige uitzicht zitten genieten. Het is gewoon niet te beschrijven hoe mooi dat is. Het water is zo mooi blauw dat het geverfd lijkt. Om 9:15uur opgepikt voor de tour naar de gletsjer. Deze ligt hier 80 km vandaan. Onderweg veel te horen gekregen over Patagonie, het klimaat en het ontstaan van de gletsjers. Helaas zat het weer niet mee en regende het flink. Onderweg een eerste foto gemaakt om vervolgens door te gaan. Het is hier op het moment ook flink koud (4 graden) ik weet het niet zo koud als in Nederland, maar het waait echt heel hard en ik was dan ook erg blij met mijn thermo ondergoed en meerdere lagen kleding (t shirt, trui, soft Shell, windbreker) muts en handschoenen. Eerst heb ik een rondvaart gemaakt waarbij je de gletsjer tot 248 meter kon naderen. Is echt niet te beschrijven zo gaaf. Na deze boottocht zijn we naar de andere kant van de gletsjer gereden en daar waren een aantal wandelpaden waar je vanuit diverse punten naar de gletsjer kon kijken. Samen met iemand uit Israël heb ik een aantal van deze routes gelopen. Je kon het ijs horen afbreken en in het water zien storten. In een woord adembenemend. Na ons opgewarmd te hebben was het weer tijd om terug te rijden. Vanaf dat moment werd het droog en begon de zon weer te schijnen. Dit was een beetje jammer, maar het uitzicht vanuit de bus werd er alleen maar mooier op.

  • 05 Februari 2012 - 22:21

    Neel:

    Die laatste foto!! Alleen maar wow! Enjoy muchos!

  • 05 Februari 2012 - 22:49

    Hiltje:

    Hey Lin,
    Zo te lezen ben je lekker aan het genieten. Doe ik hier ook, lekker schaatsen!! Wil kijken of ik vrijdag een toertocht ergens kan rijden!! Yeay. Enjoy!!

  • 06 Februari 2012 - 18:05

    Mama En Papa:

    ziet er erg mooi uit maar dat kun je hier nu ook zeggen met al die sneeuw en dat ijs. Waarschijnlijk is het hier nu nog kouder ongeveer -22 'snachts. Voor jouw is de kou natuurlijk maar even en dan ga je weer lekker de warmte in. Hier zal het waarschijnlijk nog wel wat langer gaan duren, minstens deze week. Geniet maar lekker.

  • 06 Februari 2012 - 20:41

    Marieke:

    Ik zit hier lekker op de bank jouw verhalen te lezen. Erg leuk! Temperatuur is misschien een beetje hetzelfde, het uitzicht zeker niet. Prachtig die foto's van de gletsjer.

  • 07 Februari 2012 - 12:25

    Magda:

    Hoi Linda, wat een verhalen weer .........maar je bent er met al je bagage. Wat een mooie foto's heb je doorgestuurd, straks als je terugbent lekker de hele reportage nog eens op de locatie bekijken met z'n allen daar kijk ik al naar uit.....veel plezier nog.
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 30199

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: