Update vanuit Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Update vanuit Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Update vanuit Quito

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Maart 2006 | Ecuador, Quito

Hallo

Hier weer een berichtje. Ik heb het hier nog steeds prima naar mijn zin en mijn spaans begint ook weer een beetje beter te worden. Merk wel dat ik lang geen spaans meer gesproken heb en dat de mensen als ze enthousiast zijn erg snel beginnen te praten. Ik had woensdag afgesproken datik naar Mariana de Jesus zou komen. Daar aangekomen bleek dat er stakingen waren en dat er geen school was. Ik wilde toen naar het oude centrum gaan maar het bleek dat daar alles protesten waren en het was niet veilig om daar naar toe te gaan. Dan maar naar de markt in El Ejido. Bleek de troleybus niet verder te gaan dan een aantal haltes ervoor. Ben toen maar uitgestapt en gaan lopen. Toen ik in het park aankwam bleek de markt alleen in het weekend te zijn. Gelukkig was er op loopafstand nog een overdekte markt en hier heb ik twee hele mooie spreien gekocht. Na de markt ben ik via Mariscal teruggelopen en gaan kijken naar een tour naar dejungle. Hier zit echt onwijs veel prijsverschil tussen de verschillende reisbureautjes. Ik heb nu uiteindelijk een tour van 5 dagen geboekt naar Cuyabeno. Ik ga zondag met de bus naar Lago Agrio en daar blijf ik 1 dag en de volgende ochtend begint de tour. Wat ze beloven is spectaculair: roze dolfijnen, kaaimannen, piranha´s en veel vogels. Afwachtend wat hier van terecht komt.

Gisteren ben ik maar weer een keertje op de school langs gegaan want vandaag zouden er wel lessen zijn. Ik heb hier rondgekeken en geholpen bij de groep voorschoolsestimulatie was erg leuk om te zien hoe verschillend de manier van werken is in vergelijking met Nederland. Ondertussen had Gladys (de blindelerares waarbij ik stage gelopen heb) gevraagd of ik haar kon helpen om bij de oogarts te komen en dan zou zij mij rondleiden in het oude Quito. Zij heeft me een paar hele mooie museums laten zien. Over de geschiedenis van Ecuador. Dit was erg gezellig en ik verbaasde me erover hoe goed zij wist wat er allemaal te zien was. We hadden hier een gids bij ons en deze vertelde wat er allemaal te zien was, maar Gladys kon haar aanvullen met details als zie je de rat in de linkerhoek??? Was echt heel leuk

Vandaag ga ik naar Otovalo. Ik slaap hier vanacht om morgen naar de grote beestenmarkt en Indianenmarkt te gaan. Om lekker te gaan shoppen. Dit was het weer voor nu
Vandaag ga ik naar Otovalo, om hier morgen naar de indianen en de beestenmarkt te gaan.

  • 10 Maart 2006 - 14:27

    Hiltje:

    Goh klinkt lekker Zuid-Amerikaans, hahaha. Nou ik hoop dat je een super tijd hebt.
    Groetjes!!

  • 10 Maart 2006 - 18:11

    Haitske:

    He Linda,

    Moet echt super zijn om weer ff terug te zijn, ben stiekem ook wel een beetje jaloers.... Heel veel plezier nog.

    Groetjes Haitske

  • 10 Maart 2006 - 20:55

    Angela:

    Ha Linda!
    Wat leuk voor je dat je weer in Ecuador bent. Heel veel plezier daar en genieten he! Maar dat zal wel lukken denk ik.
    Veel liefs, Angela

  • 13 Maart 2006 - 10:25

    Esther:

    Leuk dat je weer in Quito bent!! Heel veel plezier daar!!
    Groetjes

  • 13 Maart 2006 - 17:28

    Ria De Vaan:

    de mails zijn aan oma doorgegeven na ons weekend port zélande ik zie dat jij ook iets mooi's gaat zie ik heb er foto's van gezien groetjes fam de vaan + oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador 2006

rondreis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2006

Hier weer een berichtje

26 Maart 2006

Hier weer een berichtje

18 Maart 2006

In the Jungle

10 Maart 2006

Update vanuit Quito

08 Maart 2006

Ik ben in Quito
Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 30245

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: