Eindelijk is het dan zover - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Eindelijk is het dan zover - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het dan zover

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Eindelijk is het dan zover

31-1 Vandaag voor het laatst gewerkt en alles over gedragen aan mijn collega's. Hierna thuis de laatste dingen opgeruimd en ingepakt om vervolgens met de trein naar Brussel te gaan. De afgelopen dagen is mijn vlucht 5x verandert en vanmorgen stond hij er opeens helemaal niet meer bij. Het reisbureau heeft verzekerd dat het klopt dus daar gaan we maar vanuit.

In Brussel een goed hotel en na aankomst even wat eten wezen halen en daarna gaan slapen. Kwam er achter dat ik met mijn telefoontotaal geen bereik heb in België. Hopelijk doet hij het in Zuid Amerika wel. :-(

1-2 Vanmorgen om 6 uur vertrokken naar station midi dat op 10 minuten lopen van het hotel lag. Tijdens het inchecken werd er vandaag voor het eerst met een nieuw systeem gewerkt. Ook hier is mijn vlucht van Sao Paolo naar Buenos Aires niet te zien. Waarschijnlijk omdat deze pas een dag later is. Bij de gate werd er omgeroepen of dat ik me wilde melden. Bleek dat ze mij op naam van meneer Andrews ingeboekt hadden. Op deze naam was ik door de douane en beveiliging gekomen dus deze is ook nog flink lek! Na nieuwe instapkaarten gekregen te hebben werd ik even later weer geroepen omdat ze wilde checken of dat het klopte dat ze mijn tas hadden en niet de tas van iemand anders. Dit duurde erg lang maar ze hadden uiteindelijk mijn bagage gevonden en na dat ik deze geïdentificeerd had mocht ik als een van de laatste toch aan boord. Na een reis van ruim 9 uur aanbeland in New York. Dit is echt een mega vliegveld. Met een luchttrein ga je van de ene naar de andere terminal. Na hier vijf uur rond gehangen te hebben, weer 10 uur het vliegtuig in om naar Sao Paolo te gaan. Dit was een vlucht met erg veel turbulentie en als je voor de toiletten zit die om de paar minuten doorgetrokken worden, lijkt het af en toe echt of je neerstort. In Sao Paolo was het al iets meer te merken van het mooie weer en na hier 4 uur in het zonnetje te hebben zitten doezelen was het dan tijd voor de laatste vlucht die slechts 2,5 uur duurde.

Aangekomen in Buenos Aires de lokale bus gepakt naar de stad,deze bleek er 2 uur over te doen. Sta je in een bus op elkaar geperst als sardientjes en wordt je er door iedereen aan herinnert toch wel goed op je spullen te letten. (blijkt dat de bus door de sloppenwijken van Buenos Aires is gegaan:( ). Aangekomen in het hostel even lekker gedoucht en daarna lekker mijn bedje ingedoken.

3/2 Vandaag bijtijds wakker en om 8 uur vertrokken op ontdekkingstocht door Buenos Aires. In de ochtend heerlijk rondgeslenterd door de wijk San Telmo en op de plaza 25 mei. Vervolgens naar de wijk Recoletta gegaan waar ik afgesproken had met Martina. Zij was als AFS student in Nederland. Zij is me verder de stad gaan laten zien. Eerst zijn we wezen kijken bij het graf van Evita Peron. Vervolgens zijn we kriskras door Buenos Aires gegaan. De wijken Palermo, la boca en Av. De Florida. Kortom ongeveer alle hotspots van Buenos Aires. En dit alles bij 35 graden. Ik moet zeggen dat ik op diverse plaatsen zeer verkleurd ben. Vanavond afscheid genomen van Martina en afgesproken dat ik haar over 2 weken weer zie als ik nog een dag in Buenos Aires ben.

Morgen zal ik wederom gaan vliegen. Dit keer naar El Calafate in het noorden van Patagonie. Hiervandaan zal ik afzakken naar het zuidelijkste puntje ter wereld Ushuaia.

Jullie veel plezier met sneeuwballen gooien en schaatsen.

Linda

  • 04 Februari 2012 - 07:27

    Sandra H:

    Ik Mich trouwens gister lekker een sneeuwbal in zijn nek gemikt:) haha Toch nog iets leuk aan die sneeuw;)

  • 04 Februari 2012 - 08:35

    Corine Van Orsouw :

    Klinkt goed allemaal. Veel plezier! Ik lees lekker mee in dit koude land!!

  • 04 Februari 2012 - 08:46

    Wendy:

    Hey Linda,

    Heeeel veeeel plezier op je reis! Erg leuk om je verslagen te lezen, want het is allemaal zo herkenbaar!! Ushuaia is ook erg mooi! Ga je een trekking doen in Torres del Paine? Das echt een aanrader!

    Groetjes,
    Wendy

  • 04 Februari 2012 - 10:12

    Anja Den Breejen:

    Hoi linda
    Als ik dit lees denk ik poeh wat heb je ondanks al dat vliegen toch al veel gezien!
    geniet er maar lekker van, met ons gaat alles goed. Als ik zondag op het werk ben kijk ik met de kids. Pas goed op je zelf oeps dat klinkt wel heel moederlijk hi hi maar ik meen het wel.
    wij gaan inderdaad genieten van de sneeuw en het ijs heeft op plaatsen 23 graden gevroren.

    tot snel Anja

  • 04 Februari 2012 - 10:12

    Anja Den Breejen:

    Hoi linda
    Als ik dit lees denk ik poeh wat heb je ondanks al dat vliegen toch al veel gezien!
    geniet er maar lekker van, met ons gaat alles goed. Als ik zondag op het werk ben kijk ik met de kids. Pas goed op je zelf oeps dat klinkt wel heel moederlijk hi hi maar ik meen het wel.
    wij gaan inderdaad genieten van de sneeuw en het ijs heeft op plaatsen 23 graden gevroren.

    tot snel Anja

  • 04 Februari 2012 - 11:31

    Tjeerd :

    Hey Linda, fijn om te lezen dat je bent aangekomen. Ik & Daphne gaan zo lekker schaatsen terwijl jij in het warme weer zit.


  • 04 Februari 2012 - 21:47

    Marieke:

    Tjonge jonge, je reis is GOED begonnen, maar je bent er en dat zonder kleerscheuren en de juiste reisbagage.
    Ik geniet van de kou en de sneeuw, ja dat kan nu ik verhuisd ben en 's nachts als het vriest gewoon kan slapen en niet zoals in Giessenburg me druk hoef te maken of de wasmachine en boel in de schuur niet kapot vriest. Maar morgen ga ik toch lekker terug naar Giessenburg want daar kan ik tenminste lekker schaatsen op de Giessen en niet op zo'n klein slootje als in Gorinchem.
    Veel plezier en (dit is nu ook lekker moederlijk, haha) let op jezelf
    Marieke

  • 05 Februari 2012 - 12:39

    Nathan Van Dijk:

    hoi linda
    hoe is het, leuk is het hier ik ben met Niels op het ijs geweest heel eng maar is hier heel koud vannacht geweest -15 tot -20 koud he en het is hier heel druk met iedereen pappa en mamma komen zo om 14:00 dat is verandert ik moet weg doei

    nathan van dijk

  • 05 Februari 2012 - 17:46

    Tineke Kaashoek:

    Hoi Linda, joh ik had er even niet aan gedacht dat het al zover was. Je hebt al weer heel wat beleefd. Voor je Europa uit ben heb je al een metamorfose onder gaan men. Andrew. Veiligheid voor alles. Maar ja jij staat je mannetje wel, dat hebben ze daar goed gezien in Brussel, meneer oh mevrouw. hi. hi!

    Leuk om zo de staat B.A. door te struinen met Martine.

    Op Naar Patagonië, veel plezier daar en voorzichtig hoor!
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 30186

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: