Hier weer een berichtje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Hier weer een berichtje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Hier weer een berichtje

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Maart 2006 | Ecuador, Quito

Hier weer een berichtje uit het op dit moment zonnige ecuador. Het is hier op dit moment regenseizoen en dit is duidelijk te merken. In de middag zijn er enorme stortbuien waardoor de straat veranderd in een rivier. Er zijn in het zuiden van Quito huizen ingestort door de enorme buien. Wij hebben daar gelukkig geen last van maar het is wel beter om binnen te blijven smiddags.

Gelukkig ben ik vorige week zondag naar de kust gegaan en hier scheen de zon. Ik ben zondagochtend vertrokken om zondagavond aan te komen in Atacames. Ik heb hier een hostal gevonden dat bijna op het strand stond. (en dat voor 5 dollar!) Maandag en dinsdag heb ik hier doorgbracht hangend in een hangmat met fruitsappen!! Ik heb hier de afgelopen twee weken al meer fruit gegeten dan in een heel jaar in Nederland. Dinsdagavond heb ik de bus gepakt naar Arranillas dit bleek 12 uur verderop te zijn bijna in Peru. Ik ben hier naar Freddy gegaan, een student die 2 jaar geleden met afs in nederland was. Om 7.00 uur sochtends was ik in Machala en hebben Freddy en zijn neef me opgepikt met de auto en zijn we naar Arrenillas gegaan.

Daar aangekomen zijn we wezen kijken in een natuurgebied bij een dam. Smiddag heb ik mijn middag verslapen. :( Doderdag zijn we naar Lapunga gegaan dit is een versteend bos geweest. Freddy heeft een auto van 1986 en de banden waren niet zo goed. Halverwege hoorden we een knal en hadden we onze eerste lekke band. Nadat Freddy en zijn neef deze verwisseld hadden zijn we doorgegaan naar het versteende bos. Dit was echt heel gaaf om te zien. Na een half uur aan het rijden te zijn hadden we onzre volgende lekke band. We stonden in de middle of nowhere en hadden geen band meer. Ik ben met de neef van Freddy, William, met de bus gegaan en Freddy is blijven wachten. Bij het huisd van Freddy aangekomen is de vader van Freddy met William teruggegaan naar Freddy. Freddy heeft ondertussen 3 uur in de stromende regen moeten wachten.
S avonds gingen we nog even een ijsje halen, met de auto. Na nog geen 300m hadden we weer een lekke band. Dit was nummer 3 voor vandaag kan het nog erger??

Vrijdag gingen we naar een oud mijnwerkers stadje. We hadden besloten om met de auto van William te gaan omdat deze nieuwer is. Na ongeveer 20 km horen we een klap en jahoor een spijker van 10 cm in de band. We hebben de auto maar teruggebracht en zijn maar met de bus verder gegaasn. Het stadje was erg mooi er staan allemaal oude huizen uit de spaanse tijd en er zijn nog vele mijnen.

Zaterdag hebben we een beetje rond het huis gehangen en heb ik de moeder van freddy ontmoet deze was de hele week naar een seminar dus die had ik nog niet ontmoet. savonds om 21.30 uur heb ik de bus terug genomen naar Quito. Nog een keer 12 uur in de bus hangen.

Kortom een drukke week met heel veel ecuadoriaans voedsel (rijst, rijst, rijst) yak. Het ete op zich was niet vies maar aangezien ik geen fan van rijst ben komt dit me nu wel mijn neus uit. Rijst voor lunch en rijst voor avondeten. Vanmiddag ga ik naar het winkelcentrum waar ik met Julio afgesproken heb.

Dat was weer een updat van mijn vakantie hier.

  • 28 Maart 2006 - 16:24

    Sandra:

    He Linda alles goed daar? Ik heb nu pas je link naar deze website. Was wel gezellig zeker in een bootje zitten tussen de krokedillen?!!!Ik ben nu even thuis en heb gisteren te horen gekregen dat ik full-time mag komen werken achter de receptie in het Kurhaus! beter he..Ik weet niet of je daar goed te bereiken bent... dus alvast van harte gefeliciteerd van pa, ma en mij<:o). en groeten van oma. Je ziet mij zondag avond wel ik heb namelijk vroege dienst dan tot half 4.
    veel liefs sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador 2006

rondreis

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2006

Hier weer een berichtje

26 Maart 2006

Hier weer een berichtje

18 Maart 2006

In the Jungle

10 Maart 2006

Update vanuit Quito

08 Maart 2006

Ik ben in Quito
Linda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 30204

Voorgaande reizen:

13 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Roadtrip USA

27 November 2013 - 29 November 2013

Stedentrip Boedapest

14 September 2013 - 13 Oktober 2013

Van Delhi naar Bejing

01 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Rondreis zuid amerika

12 November 2010 - 04 December 2010

Mayaroute

17 September 2009 - 16 Oktober 2009

rondreis usa

29 April 2008 - 16 Mei 2008

Rondreis Italie

14 Oktober 2007 - 01 November 2007

rondreis thailand

07 November 2006 - 14 November 2006

Egypte 2006

02 Maart 2006 - 30 Maart 2006

Ecuador 2006

Landen bezocht: