Bryce en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Bryce en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Bryce en Page

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 September 2009 | Verenigde Staten, Page

Hallo,

Gisteren hebben we de dag doorgebracht in Bryce Canyon. Dit is echt een schitterend natuurpark. Aangezien we geen voorzieningen hadden op de camping waar we stonden, moesten we verderop in het park gaan douchen. Dit was een hele belevenis. We moesten de shuttlebus hiervoor nemen, maar deze ging maar een kant op. Aangezien we op de camping voor dit punt stonden, moesten we +/- 20 minuten in een shuttlebus zitten om uiteindelijk een halte verderop uit te kunnen stappen om te kunnen douchen. Na gedoucht te hebben zijn we nog even brood gaan halen om vervolgens naar de beginpunten van de wandeltochten te gaan.

We hadden besloten dat Sandra en Toon een langere afstand zouden gaan lopen aangezien deze vrij stijl was. Hanny en Linda zouden gaan kijken op de andere punten en dan later nog een korte wandeling mee maken. Hanny en Linda besloten op het uitzichtspubt dat ze wel even naar het volgende punt konden lopen, maar dit bleek uiteindelijk 1 1/2 uur verder te zijn Smile Dit was echter een supermooie wandeling waarbij we onze ogen uitgekeken hebben. Sandra vond de wandeling te stijl dus zij is al vrij snel terug gegaan naar het punt waar we elkaar weer zouden zien. Toon heeft een tocht tussen de zogenaamde hoodoos doorgelopen.

'S avonds zijn we verplicht vroeg naar bed gegaan met zijn allen aangezien de verwarming van het water niet uitgezet was en deze de hele batterij van de camper leeggezogen heeft. Hierdoor hadden we geen licht meer en begon het koolmonoxide alarm te piepen. Erg fijn!

Vandaag zijn we vroeg vertrokken naar Page. Dit was nog even hopen aangezien de batterij op was en de generator ook niet meer aanging, waardoor de zij en achterkant van de camper niet meer ingeklapt konden worden Sad Na de motor even te hebben laten lopen ging uiteindelijk alles weer aan en konden we op weg. Onderweg zijn we uitgestapt bij de glendale dam om foto's te maken. Hierna zijn we doorgereden naar Page om hier naar antelope canyon te gaan om foto's te gaan maken. Met een jeep wordt je door het mulle zand naar de canyon gereden. Het was hier een stuk toeristischer geworden dan een aantal jaar geleden en we vonden het allemaal een beetje in het niet vallen bij Bryce en Zion.

Nu zitten we op de camping in Page waar we net de was maar zijn wezen doen. Morgen ochtend zullen we vertrekken naar de grand canyon.

Over een aantal dagen meer belevenissen

groetjes

Linda en de rest