weer een bericht - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu weer een bericht - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

weer een bericht

Door: Hanny Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 September 2009 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Hallo allemaal,
Vandaag 22 september zijn we vertrokken vanuit Las Vegas naar Zion National Park.
De afstand die we vandaag gaan afleggen is ongeveer 344 km Na 1 1/2 uur rijden komen we in het valley of fire state park aan Dit was fantastisch om te zien. Alles was fel rood gekleurd en in de rotsen waren gaten uitgesleten door erosie waarin je kon zitten. Na hier geluncht te hebben zijn we doorgereden naar Utah. Hier hebben we in St. George een mormonen tempel bezocht en zijn daar bijna bekeerd. Sandra vond de mensen die daar rondliepen in hun spierwitte pakken een beetje creapy. Het leeks soms wel of ze gehersenspoeld waren als je zag hoe ze liepen en hoorde hoe ze spraken. Het was echt een beetje sekteachtig. Na ongeveer 11/2 uur zijn we doorgereden naar zion national park. Hier kwamen we om half acht aan. Het tijdsverschil met Nederland is nu 8 uur. We hadden geen camping gereserveerd omdat het buiten het seizoen is en we dachten zo wel terecht te kunnen. Dit v iel een beetje tegen. Alle campings waren vol. We werden verwezen naar een zanderige parkeerplaats. Met een beetje moeite lukte het om onze tijdelijke woning te parkeren. Om half negen zaten we eindelijk aan onze warme prak.

23 september

Om 9.15 uur zijn we vanuit de illegale campingplaats vertrokken naar het park. Na eerst nog wat winkeltjes bezocht te hebben waren we om 12 uur bij het park en bleek de camping opnieuw vol te zijn. Gelukkig waren er nog wat vrije parkeerplaatsen. Na geparkeerd en gegeten te hebben zijn we met de shuttlebus het park ingegaan. Onderweg heb je dan zo’n zeven uitstappunten waar je een schitterend uitzicht hebt. Hiervandaan kun je ook wandelingen maken van zo’n half uur tot een uur of vijf. Hanny en Linda hebben een wandeling van 1,2 mile (ongeveer 2 km) berg op en af meegedaan en daarna hebben Sandra en Toon nog een wandeling van 1mile gedaan. Deze was alleen een stuk stijler dan de andere Het was een welbestede dag en we hebben schitterende dingen gezien.
24 september
Na ons ontbijt en het legen van de tanks zijn we vanmorgen vertrokken in. een rustig tempo richting Bryce voor een rit van 172 km. Na eerst een aantal haarspeldbochten getrotseerd te hebben moesten we door een tunnel die aan de kanten te laag was voor ons motorhome. Hiervoor hebben we een vignet gekocht en dan wordt het verkeer in de tunnel stilgelegd zodat je over de middenstreep naar de andere kant van de tunnel kunt rijden. Dit was een heel aparte ervaring. Eenmaal uit de tunnel bleek het landschap ineens helemaal anders. Met meer begroeiing en bomen. We zijn nog gestopt bij checkerboard mesa (Deze berg ziet er uit als een dambord door de erosie) maar dit uitkijkpunt viel ons een beetje tegen (we zijn denk ik al een beetje verwend door het vele natuurschoon). Via Red Rock, dit zijn een aantal poorten van rood gesteente hebben we om 12.30 uur Bryce National Park bereikt. Nu zitten we lekker te relaxen en hebben ons voorgenomen om ieder voor zich lekker te doen waar we zin in hebben (Voor mij is dat o.a. te lezen in een van mijn 10 meegebrachte boeken).
Aangezien we op het moment veel in de Nationale parken vertoeven hebben we bijna geen telefoon of internetbereik en dus kan het soms een paar dagen duren voordat jullie wat van ons horen of zien. Dus moeders je niet te snel ongerust maken . Alles gaat prima en we hebben het ontzettend naar onze zin allemaal.