Zonnig egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Zonnig egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Zonnig egypte

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 November 2006 | Egypte, Hurghada

Hallo Allemaal

Hier een berichtje uit het zonnige egypte.
Zoals misschien de meesten weten zit ik samen met Hiltje voor een weekje in Hurghada in Egypte. We genieten erg van het lekkere warme weer. We zijn dinsdag 7 november vertrokken om tot 14 november te blijven. Na wat oponthoudt bij onze vrienden van de NS. Waren we dan toch ruimschoots op tijd op schiphol na ingechecked te hebben nog even wat gegeten en toen door de douane. Het was de eerste dag na de nieuwe veiligheidsregels, maar het oponthoud viel erg mee. Na ongeveer 5 uur vliegen kwamen we in Egypte aan alwaar we opgevangen werden door iemand van Jiba. Alle bagage was gelukkig ook meegekomen dus konden we snel naar de toeristenbusjes om naar ons hotel gebracht te worden.
Na wat eten zijn we ons bed ingekropen. Helaas hebben we ook elk uur op de klok gezien aangezien er een feestje bezig was en toen het feeest afgelopen was de minaretten begonnen te jengelen.

Woensdag opgestaan en een luie dag gehouden. We hebben wat voorlichting gekregen over egypte en daarna alleen maar in de zon gezeten. Het enige wat we gedaan hebben is ons verplaatsen van onze rug op onze buik en vande stoel naar de bar c.q. restaurant. Donderdag ook nog lekker liggen luieren en eigenlijk niks gedaan. Na de hele dag luieren waren we nog moe. Donderdagavond zijn we vroeg naar bed gegaan omdat we vrijdag naar Luxor zijn geweest.

Echt een geweldige ervaring. Heel bijzonder is om te zien dat zo veel jaar voor christus al zulke mooie gebouwen en graven gemaakt konden worden. We zijn gister ochtend om 4 uur op gestaan om om 4.45 de bus te hebben richting Luxor. We zijn in een konvooi door de woestijn gereden dit vanwege aanslagen op toeristen in 1997. Op 17 november 1997 zijn er 58 toeristen gedood door een groep terroristen. Dus rijen en rijen bussen achter elkaar aan. Leverde een paar mooie foto's op. Alle plaatsen waar je komt wordt de lokale bevolking bij de bus weggehouden en auto's moeten wachten tot het konvooi voorbij is.
We kwamen rond 11 uur aan in Luxor en zijn eerst naar de tempel van Amon in Karnak geweest. Deze zie je op alle foto's van Egypte en was erg indrukwekkend. De gids die we hadden was Nederlandstalig en kon heel enthousiast alles vertellen wat het allemaal dubbel zo intresant maakte.
Hierna werd het tijd om te eten. We hebben gegeten aan de Nijl in een restaurantje. Daarna zijn we de Nijl over gestoken om aan de westkant (kant van de dood,zonsondergang) de graven te bezoeken. De oostkant staat in het teken van het leven (zonsopgang) en de westkant van de Nijl van de dood (zonsondergang).
We hebben verschillende graven en tempels bezocht. In de vallei der koningen zijn ongeveer 50 graven waarvan we er drie hebben bezocht. Erg bijzonder was hoe goed de hyroglieven en de kleuren bewaard zijn gebleven!! Hierna hebben we nog de tempel van Hatsjepsoet bezocht.
Op het einde van de dag zijn we nog aar het nationale papyrus museum geweest. Hier demonsreerden ze hoe papyrus werd gemaakt. Om 18 uur vertrok het konvooi weer naar Hurghada. En om half 12 lagen we bekaf in ons bed

Vanmorgen ging de wekker weer om 9 uur en na het ontbijt zijn we wezen snorkelen. We hebben drie riffen bezocht. De riffen waren echt mooi. We hebben vele kleurrijke vissen gezien en we hebben nemo gevonden!! Het snorkelen was vanaf een boot waar we naast het snorkelen ook weer heerlijk van het weer genoten hebben.

Op straat word je hier continu aangesproken door de mannen. Je moet hier echt gewoon met een blik op oneindig doorlopen omdat je anders niet meer van ze afkomt. Hiltje begint hier na drie dagen en vele aanzoeken ook eindelijk achter te komen ;)

Verder heb ik niet zo heel veel nieuws. We gaan morgen sterrenkijken in de woestijn. En nog een beetje meer van het zonnetje genieten voor we weer naar het koude Nederland terugkeren.

• 12 November 2006 - 18:18

Marloeke:

Leuk berichtje!
    Ik hoop dat jullie nog een fijne vakantie hebben de komende dagen.
    En maak de mannen niet helemaal gek daar!!!!

Groetjes,

Harry en Marloeke
    Jessica, Isabelle en Suzette

• 13 November 2006 - 15:43

Hiltje:

Heey Linda

Wat heb je een leuk verhaal geschreven ;-) komt me we bekend voor. Ik vind dat wij wel leuk samen vakantie kunnen vieren, lekker relaxed.

Hiltje

• 13 November 2006 - 20:11

Astrid:

Jij maakt ook niks mee in je leven.Vorig jaar naar Equador,of was dat dit jaar,toen verhuizen en nu weer in Egypte!Nou het is je van harte gegund!Geniet er nog van en tot gauw!

• 14 November 2006 - 10:37

Neel:

hee, nou ja kon ik al niet mee vanwege school, zit ik hier nu ook nog ziek te zijn! gelukkig komt ene P me af en toe vertroetelen!
    maar geniet er dubbel van.