zo veel gedaan - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu zo veel gedaan - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

zo veel gedaan

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 November 2010 | Guatemala, Flores

Hallo Allemaal

Van Antigua heb ik helaas niet zo heel veel gezien. Had ik op de indianenmarkt zoveel vrienden in Antigua was dit snel teruggebracht naar 1 vriend de toiletpot. Helaas zijn er zo`n 13 mensen ziek geworden waaronder ik helaas. Ik heb een hele dag dat wij in Antigua waren een haat liefde verhouding met die pot gehad. Werkelijk niets bleef binnen. Ik ben `s avonds gestart met een antibioticakuur aangezien het dikke kans was dat ik een salmonella bacterie opgelopen had of een parasiet. Als de antibiotica zou helpen dan zou het waarschijnlijk salmonella zijn en anders moesten we nog even doorzoeken. Na deze volle dag in bed moesten we door naar Copan, Honduras. Deze busrit ging redelijk goed tijdens de middagpauze bij het zwembad wat in de schaduw gezeten en een halve sandwich op maar deze bleef er helaas nog niet in. Aangekomen in Copan zijn we `s avonds in Copan wat gaan eten en dit is er ingebleven.Goede moed op dat ik beter ben!

Donderdagochtend na een half ontbijtje zijn we vertrokken naar de ruinies van Copan. Hier hebben we een uitgebreide uitleg van een gids gehad. De uitleg was erg interessant, maar rondlopen op een site waar het in de schaduw 26 graden was, was helaas voor mij nog te veel gevraagd.Terug bij het hotel mijn bed ingekropen om er de volgende dag weer uit te komen. Toen voelde ik me een stuk beter. Na ons `onofficieele` bezoekje aan Honduras, we zijn er zonder al te veel grensformaliteiten geweest, zijn we door gegaan naar Rio Dulce. Dit was een lodge in de jungle. We hebben met een boot onze tassen afgedropt bij het hotel om vervolgens 2 uur lang van de natuur te genieten, dit was echt super. We zijn uiteindelijk naar de plaats livingston geweest, waar het zo warm was dat we neergeploft zijn om een ijsje te eten. Na hier 2 uur rondgeslenterd te hebben, zijn we terug naar de lodge gegaan om onderweg van een schitterende zonsondergang te genieten. Dit was echt top. Bij de lodge hebben we lekker gegeten en na een spinnenjacht zijn we onder het geluid van krekels heerlijk gaan slapen.

Vrijdag

Na vandaag uitgeslapen te hebben tot 8 uur stond er een ontbijt buffet klaar en hebben we daarna nog lekker wat zitten lezen aan het water. Om vervolgens 3 uur met de bus te gaan naar Flores Peten zodat we morgen naar Tikal kunnen.

Zaterdag
Vanochtend liep de wekker om 4_40 uur af aangezien we om 5 uur gingen vertrekken naar de ruines van Tikal. Dit was even vroeg maar het was de moeite waard. We gingen om 6-15 uur in de regen naar binnen maar het was al gauw droog. Er heerst alleen een hele hoge luchtvochtigheid hier, dus het was echt megawarm. Hele mooie tempels gezien en er zelfs een beklommen waardoor we boven de jungle zaten. Onderweg apen, wasberen en heel veel vogels gezien. Toen wij om 12-30 uur naar huis gingen was het stikdruk met heeel veel toeristen.

Morgen zullen we om 4-45 uur vertrekken om op tijd naar caye caulker, belize te gaan waar ik maandag ga duiken!
Het wordt nu af tellen, want volgende week zit het er helaas al weer op.Nog 2 lange reisdagen en een aantal dagen strand zal ik weer terugkeren naar de sneeuw brrrr, maar eerst nog lekker genieten van de zon

groetjes

• 28 November 2010 - 00:46

Niet Aan Denken:

Linda, niet aan je terugkeer denken, maar geniet er nog lekker van dat je daar bent. Lekker warm, zon, prachtige tochten. Wow. Geniet!!!
    Groetjes, Dorothee.

• 28 November 2010 - 10:19

Mama:

hoi lin
    blij dat je je weer beter voelt nu nog even lekker genieten van al het moois
    kijk uit met het duiken en geniet
    mama

• 28 November 2010 - 12:21

Edwin En Hiltje:

Hey Lin,
    Bagger die beestje..... Wel goed dat je je beter voelt! Veel plezier nog het laatste stukje van de reis!
    Beso
    Edwin y Hiltje

• 28 November 2010 - 16:24

Nog Genieten:

he Linda je moet nu nog maar veel van die mooie dagen genieten wie weet wanneer het weer kan.....groetjes Magda

• 28 November 2010 - 18:52

Tineke:

Hoi Linda een super reis en geniet van alles wat je nog te zien krijgt. Onderneem met plezier en rust nog lekker uit op het strand!.
    Groetjes Tineke

• 29 November 2010 - 15:57

Sandra:

Heey,
    Hoe was Tikal was het net zo als op internet dat je die beesten hoorde wakker worden? Nog maar een week joh zit je vakantie er al weer op...
    Moet je ook weer de kou in... Ik heb mijn snowboots al aan en mijn muts op brrr...
    Gister was er trouwens na de postcodeloterij een hele mooie reportage op over de Galapagos. Over een stichting die er voor zorgde dat er niet teveel toerisme heen ging en niet alle vissen uit de zee gehaald werden. Oja oma K. leest je stukjes ook maar vond je letter type te klein.. Maar vandaag hebben we even een tijdelijk leesbrilletje op sterkte gehaald dus dat komt wel goed haha..

• 03 December 2010 - 13:19

Bevroren Nedelander :

Geniet nog maar even van de zon! hier vriezen je oren er af:) Als het nog even blijft liggen heb ik dadelijk wel voor het eerst een x sneeuw op mijn verjaardag!! tot morgen.
    Sandra