bye bye America - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu bye bye America - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

bye bye America

Door: Hanny Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Na vandaag vast de grootste helft van onze spullen in de koffers gepropt te hebben zal ik jullie nog even op de hoogte brengen van onze belevenissen van de laatste dagen. Zoals Sandra al schreef zijn we donderdag 8 oktober vertrokken richting San Diego. Hiervoor hebben we de Big Sur (de kustweg) gevolgd naar beneden. Halverwege hebben we in Pismo overnacht omdat de afstand te groot was om in een keer te rijden. Vrijdag waren we uiteindlijk om een uur of zeven (door de files) in San Diego. Zaterdag zijn Linda, Toon en ik Oldtown San Diego wezen bekijken. Dit gedeelte van de stad bestaat uit museumpjes en winkeltjes in oude stijl. Erg leuk om te zien. Sandra bleef liever lekker lui een dagje op de camping aan het strand om zich goed te laten verbranden. 's-Avonds was er nog een Beatle revival concert op de camping.
Na zondag lekker uitgeslapen te hbben zijn we om een uur of 10 vertrokken richting Balboa park. Dit is een schitterend stadspark vol met musea en mooie gebouwen en tuinen. Hier hebben we een paar uur rondgelopen, te kort maar ja dat is met alles zo vanwege tijdgebrek, en daarna zijn we vertrokken richting Garden Grove om daar onze koffers op te halen en afscheid te nemen van Jeff en Michelle en hun kinderen. Onderweg zijn we nog gestopt in San Juan de Capistrano, een oude missiepost, en hebben hier nog een rondleiding gedaan die erg interessant was. Na nog wat inkopen gedaan te hebben waren we om ongeveer half acht bij de Taylors en hebben we de rest van de avond besteed aan gezellig bijkletsen over onze reis. Gisteren, maandag dus, de camper vast voor een deel uitgemest, een begin gemaakt met inpakken, Linda heeft nog een bezoek gebracht aan haar oude school en lekker bijgekletst met wat leerkrachten en daarna 's-avonds uit eten geweest met de familie. Dit was hardstikke leuk. Het zijn ontzettend hartelijke mensen en ze hebben ons geweldig ontvangen. Alleen de reis naar het restaurant was een beetje raar omdat 16 jarigen hier mogen autorijden. Ze beginnen al met rijden onder begeleiding van hun ouders met 15 jaar en aangezien Kiersten de oudste dochter volgende week 16 wordt was zij onze chauffeur. Ik heb toch maar even verteld dat dit bij ons joyriding was en dus ten strengste verboden. Ze reed echter goed. Na vanmorgen hartelijk afscheid te hebben genomen zijn we vertrokken richting Malibu Beach waar ik nu op de camping dit stukje zit te scrhijven. Het zit er bijna op maar aangezien het hier op het moment slecht weer is is dit niet zo'n ramp. Het heeft hier al een jaar niet meer geregend. En op dit moment valt het er met bakken uit. Morgenochtend gaan we de camper inleveren en daarna nog een midddagje LA, een nachtje hotel en dan hup de lucht weer in. Het was een fantastische reis waarin we ontzettend veel gedaan en gezien hebben. Allemaal bedankt voor het lezen en voor de reacties en tot ziens binnenkort.
groetjes, Hanny en de rest