Las Vegas, yosemite en sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Las Vegas, yosemite en sacramento - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Las Vegas, yosemite en sacramento

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Sacramento

Hallo,

Hier weer een verslagje vanuit usa. Het heeft een poosje geduurd, maar we hebben geen verbinding gehad. In las Vegas zijn we nog wezen shoppen. We zijn spijkerbroeken wezen kopen. Dit was erg interessant. Sandra had een rok voor $3 en Toon spijkerbroeken voor $8 (wisselkoers is 1 euro = $1,46 in ons voordeel)
Na hier te hebben geshopt zijn we naar downtown Las Vegas gegaan en hebben we de strip onveilig gemaakt. Ik heb hier een tatoo op mijn pols laten zetten die ik al lang wilde hebben. Daarnaast zijn we in diverse hotels geweest, die er echt op uit zijn om je binnen te houden. Het zijn grote doolhoven waar je de uitgang vooral niet meer kunt vinden.

Na hier heel de avond rondgestruind te hebben zijn we teruggegaan naar het rv park.

Woensdag zijn we vertrokken richting Bakersfield waar we gaan slapen aangezien de afstand naar Yosemite te ver is om in een dag te rijden. Onderweg zijn we gestopt in Calico. Dit is een spookstadje wat nog in tact is. Hier werd vroeger veel zilver gedolven.

Donderdag zijn we doorgereden naar Yosemite park. Hier aangekomen bleek er nog maar op een camping plaats te zijn. Deze camping lag op 1300 meter hoogte. Dit hebben we 's nachts geweten aangezien het 4 graden vroor. Het was erg koud en we hebben besloten om een lager gelegen camping op te zoeken. We hebben echter wel op de glacierpoint genoten van een overweldigend uitzicht op half dome en de andere bergen.

Terug beneden dachten we een camping te gaan zoeken, maar ook voor deze nacht bleek alles vol te zijn. Ze gaven zelf ook aan dat het echt heel erg druk is en dat ze ook niet snappen hoe dit komt. We hebben toen maar besloten om in het park wat te gaan doen om vervolgens buiten het park een camping te zoeken. Dit scheelde ook 2 uur rijden naar Sacramento.

Vanochtend zijn we vertrokken vanuit Yosemite Pine om naar Sacramento te gaan. Hier aangekomen hebben we ingecheckt bij de camping en zijn naar old town gegaan. Dit ziet er nog uit als een western stadje met saloons etc. We hebben hier een rondje gereden met een koets en hebben vervolgens rondgelopen.

Vervolgens zijn we naar het capitol state park gegaan. Hier staat een replica van het witte huis en zetelt de senaat van californie. We hebben hier rondgelopen in de tuinen die bestaan uit verschillende gedenkplekken voor o.a. brandweermannen, soldaten vietnamoorlog, pearl harbor etc. Dit was wel indrukwekkend.

Hierna zijn we onze camping weer op gaan zoeken.

Morgen zullen we naar San Francisco gaan om vervolgens de westkust af te zakken.