Vakantie in Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu Vakantie in Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

Vakantie in Italie

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 Mei 2008 | Italië, Rome

Hallo Allemaal

Ik ben nu 3 dagen in Italie. Dinsdagochtend ben ik om 08:30 uur vertrokken om met de trein naar Brussel te gaan om vanuit daar het vliegtuig naar Rome te pakken. Dit ging allemaal erg voorspoedig en om 15:25 uur landde ik 25 minuten te vroeg in Rome. Aangekomen bij de bagage banden werden we een aantal maal van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk om 16:30 uur mijn bagage te hebben. Bij de bagageband heb ik ook Rachel gevonden die gelukkig op hetzelfde vliegveld landde. Om 18:00 uur waren we uiteindelijk compleet om te gaan zoeken naar het volgende vervoersmiddel om naar de camping te gaan. Na 2 metro's en een shuttlebus kwamen we op de camping aan. We hebben een soort stacaravan, die in tweeen is gedeeld. Aan de andere kant van het muurtje slapen andere mensen. De camping is erg mooi en goed te bereiken. ' s Avonds een maaltijd gegeten om daarna ons bed in te duiken.

Woensdag zijn we Rome ingegaan. We hebben bijna de complete dag doorgebracht in Vaticaanstad. Eerst zijn we in het Vaticaanmuseum geweest. Dit was supermooi met prachtige schilderingen van Michaelangelo en Rafaello en vele anderen. (Mam we hebben je tekening van die twee handen gevonden op het plafond van de sistijnse kapel) Verder zijn we deze dag in de Sint Pieter geweest en daar ook rond gewandeld. Verder hebben we een hoop gewandeld en gedaan met tussendoor een stop om mijn rug wat rust te gunnen. Gelukkig reageert deze boven wonder wel. Na wat gegeten te hebben zijn we teruggegaan naar de camping en hebben hier de route wat verder uitgestippeld. We hebben besloten vrijdag door te reizen naar Florence en gaan daar op een camping slapen tussen de olijfbomen.

Vandaag is het 1 mei en het is gebleken dat het een flinke feestdag is voor de italianen. Er waren massas mensen op de been en de atracties waren allemaal gesloten behalve de kerken. We hebben een rondleiding gedaan rondom het coloseum en de heuvel waarop Romulus, Remus heeft vermoord. Verder hebben we de oude stad bezocht waar nog veel in tact is. Dit is echt super gaaf om te zien. Na hier een aantal uren rond te hebben gebracht zijn we op zoek gegaan naar de treverse fontein. Deze was echt super!! Na een vermoeiende maar gave dag zijn we teruggegaan naar de camping waar we nog verder genieten van het heerlijke weer. Het is rond een graad of 24 en heerlijk warm. Soms een beetje te warm. Ik heb al weer een erg mooi indianenkleurtje te pakken, maar het is wel genieten.

Het is ook erg gezellig om met Rachel de afgelopen 3 jaar bij te kletsen dus kortom we vervelen ons absoluut niet.

• 02 Mei 2008 - 07:22

Mama:

Fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben jullie hebben alweer ontzettend veel gezien ik ben best een beetje jaloers ook op het mooie weer. Geniet maar lekker verder en doe Rachel onze groeten

• 02 Mei 2008 - 09:54

Rianne:

Hoi Linda,
    Fijn dat alles goed gaat. Ik geloof je meteen als je vertelt dat het daar erg mooi is, en dat er ook veel te zien is. Lekker van genieten! Groetjes, Rianne

• 02 Mei 2008 - 21:11

San:

He jullie hebben al een aantal dingen gezien zo te lezen.
    Het is daar lekker weer maar hier word het ook lekker 20 graden vanaf zondag:)MIscchien ben ik wel bruiner al je sterug komt.Je hebt niet al je tom tom kabeltjes mee gegeven haha we dachten al waarom doet dat ding het nou niet.

Nou niet te veel pizza's eten daar en groetjes aan Rachel.

Sandra

• 04 Mei 2008 - 08:54

Tineke:

Hoi veel gezelligheid samen in Italië. Ik ben weer in nederland en ga weer aan het werk. het was een leuke tijd in Hongarijë. Groetjes Tineke.