ik heb mijn officieele padi duikbrevet!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu ik heb mijn officieele padi duikbrevet!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

ik heb mijn officieele padi duikbrevet!!

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Woensdag morgen zijn we naar Doi Suthep (ook wel bekend om de 300 trap treden met de slangenkoppen.) Dit is een tempel hoog in de bergen. Het is erg mooi om te zien hoe de thaise mensen om gaan met hun geloof en het eren van de koning We zijn in deze tempel gezegent door een boedistische monnik en hebben een toutje om onze pols gekregen wat geluk schijnt te brengen.S'avonds hebben we de laatste inkopen op de night bazar gedaan. Dit is echt een groot shopparadijs (2 min lopen vanaf ons hotel) waar je echt van alles voor bijna geen geld kan kopen. We hebben dan ook beiden een extra reiskoffertje aangeschaft voor het vervoeren van schilderijtjes enz.

Donderdag hebben we bij het zwembad gezeten en uitgerust tot dat we 's avonds per vip bus naar Pattaya vertrokken. Dit was een reis van 14 uur en werd elke keer onderbroken door controles. Die stellen hier niks voor een paar politieagenten stappen je busjes in en kijken rond en vertrekken weer. Echt heel effectief.

We zitten op dit moment in het Jomtien hotel in Jomtien dit is aan de zuidkant van Pattaya! Ook wel bekent als een soort Salou. We zitten buiten Pataya wat op zich niet zo erg is. Aan dze kant valt het nog mee met de gezelschapsdames. Al zie je hier wel soms hele jonge meisjes met van die oude europeese mannen lopen. Het is echt ziek als je dit ziet. Helaas zit het weer niet zo mee en nu we eindelijk een paar dagen strandvakantie hebben regent het regelmatig.

Voor de rest is het wel leuk eergister zijn we naar een eettent geweest waar de thaise Elvis Presley optrad. Gisteren ben ik dan ook eindelijk wezen duiken. Het was echt een supergave ervaring die ik vandag af heb mogen ronden met het halen van mijn brevet. Het is echt super om op de bodem je oefeningen te moeten doen met naast je een langslopende garnal en schildpadden. In een woord geweldig. We zijn beiden wel lekker zeeziek ondanks de reistabletjes . Gisteravond zijn we naar Pattaya geweest met een stel reisgenoten. Je kijkt echt je ogen uit. Het wordt ook wel sinncity en dat is het ook wel. Ik denk dat de wallen er niks bij voorstellen. Echt walgelijk hoe je al die oude mannen die jonge grietjes ziet achterna lopen. Ze komen echt om de vijf meter naar je toe om allerlei sexshows en meiden te verkopen. Hoe ze normaal disco's en restaurants verkopen zo doen ze het hier met erg jonge meiden.
Voor de rest is het wel leuk spelletje om te gokken of het nou een man of vrouw is want 50% is travestiet.

Morgen wordt nog heel gaaf want ik heb vandaag heb ik een vriendin Pley die ook met AFS in USA was kunnen bereiken en zij is onderweg nar Pataya en ik zal har morgen na 8 jar terugzien, nog net op de valreep voordat we morgen avond opgehaald zullen worden om dinsdag om 9.30 ur in nederland te landen!!

• 28 Oktober 2007 - 13:36

Wojtek:

interessante verslag, goed om zo bij jullie te kunnen zijn, virtueel.

• 28 Oktober 2007 - 17:18

Annemieke:

Hej linda,

Gefeliciteerd met je officiële padi!
    Nu mag je dus écht zonder zwembandjes het diepe in ;-)
    Leuk dat je na 8 jaar weer iemand ontmoet, die je hebt leren kennen in Amerika.
    Ik wens jullie een goede terugreis, en trek wat warms aan zou ik zeggen.... we hebben aan het begin van deze week de autoruiten al kunnen krabben vanwege de nachtvorst.

Groetjes Annemieke

• 29 Oktober 2007 - 10:06

Evelien Kreukniet:

Hoi linda,
    Gefeliciteerd!
    Zo te lezen heb je het nog prima naar je zin! Het lijkt me niks om die meisjes zo te zien. Wat gaaf dat je naar 8 jaar weer een bekende zie! Een goede terug reis en tot snel!
    Groetjes