update vanuit chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu update vanuit chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

update vanuit chiang mai

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Oktober 2007 | Thailand, Chiang Mai

De afgelopen dagen zijn wij naar het gebied rond de river Kwai geweest. We hebben woensdagavond onze tassen over gepakt in een kleine tas met handbagage en kleding voor drie dagen. Donderdag zijn we om 6.30 uur 's ochtends vertrokken richting de River Kwai. Onderweg zijn we gestopt bij een bedrijfje dat allerlei producten maakt uit kokosnoten en hebben we een thais huis van binnen kunnen bekijken. Halverwege zijn we wezen lunchen in een restaurant aan de River Kwai gelegen. 'S middags zijn we naar de brug over de rivier de Kwai wezen kijken en naar een museum over wat er in die tijd gebeurd is. Rond een uur of 5 zijn we in ons hotel aangekomen en hebben we even kunnen ontspannen en 's avonds een show van mondansen gezien. Deze viel een beetje tegen. De danseressen zaten echt met tegenzin op het podium en zij waren blij toen ze weg mochten en wij ook. De volgende ochtend was het weer vroeg dag en zijn we naar de hell fire pass geweest. Dit was een route waar je een nog origineel stuk spoor kon zien liggen. Ik ben tot halverwege gegaan en Sandra is helemaal mee naar beneden gegaan wat een erg steile klim was in deze hitte. Terug boven was er een museum over de aanleg van het spoor en de gruwelijkheden die dit met zich mee heeft gebracht. Na hier geweest te zijn zijn we naar een marktje geweest, nou ja veel meer dan een aantal winkeltjes naast elkaar met dezelfde producten was het niet. Hierna zijn we nog ergens gaan lunchen en verder gegaan naar ons hotel. Na aankomst bij het hotel zijn we met zo'n tien man gelijk verder gegaan omdat wij als optionele excursie een bezoek aan de tijgertempel geboekt hadden. Je kunt hier op de foto met tijgers. Je krijgt hier heel vaak een filmpje over te zien op animal planet maar in het echt viel het een beetje tegen. We werden aan onze hand meegenomen en even naast een tijger gezet foto, klik, weg. We waren hier allemaal een beetje teleurgesteld over. We zijn nog wat verder door het park gelopen en toen hadden we het geluk dat de tijgers teruggebracht werden naar hun hokken en gevoerd werden. Hier werden alle kleine tijgertjes uit hun kooien gehaald en hier kon je vrij naar toe lopen en ze aanraken. Dit was echt super gaaf we hebben daar ook aardig wat leuke foto's kunnen maken.

Na terugkomst in ons hotel bleek dat we een heel gaaf hotel drijvend op het water hadden. Hier hebben we van ons uitzicht genoten tot het eten. Na het eten kregen we een thaise massage. Ik had aangegeven dat ik een gekneusde duim had en dat ze hier voorzichtig mee moest zijn, ze ging deze echter uitgebreid masseren en kon feilloos de gevoelige plekken vinden. En ze had de grootste lol als het pijn deed. Hier hebben we een uur lang gelegen met de ene keer onze benen in de lucht om vervolgens dubbel gevouwen te worden. Heel ontspannend allemaal.

Zaterdag zijn we weer vroeg vertrokken uit ons hotel om naar een nationaal park met watervallen te gaan. Hier moesten we met een wandelingetje van 20 minuten naar toe. De waterval is verdeeld in 7 plateau's en wij zijn tot aan de 3de gegaan omdat het hier allemaal over rotsen klauteren was. De watervallen waren echt schitterend. Na het bezoek hier zijn we naar een begraafplaats geweest waar 1800 nederlandse militairen begraven liggen die gesneuveld zijn bij de aanleg van de spoorlijn. Vercvolgens hebben we nog gelunched en zijn aan de 3 uur durende reis naar bangkok begonnen. Om 17.15 uur waren we terug in bangkok hier hebben we onze tassen teruggekregen en snel alles over gepakt om vervolgens om 18.00 uur te vertrekken naar het station om hier de nachttrein te pakken. Aangekomen op het station was het net een mierennest. We waren ruim een uur te vroeg en in een overdekt station stonden 5 a 6 locomotieven op volle toeren te draaien, wij stikten zowat in die hal en de mensen waren daar vrolijk aan het werk. We zijn maar gauw onze coupe op gaan zoeken. Dit bleken geen coupe's te zijn maar 1 grote ruimte met setjes van 2 stoelen die ze konden ombouwen tot bed met daar boven nog een bed. Je lag dus in de lengte van de trein. Iedereen was een beetje beduusd bij de eerste aanblik, maar we hebben heerlijk geslapen. We zijn vanochtend rond 10.00 uur in chiang mai aan \gekomen en hebben hier een vrije dag net lekker gedouched en zo dadelijk de stad verkennen!!

groetjes

Sandra en Linda

• 21 Oktober 2007 - 20:53

Bram En Marry:

Hallo Sandra en Linda,Ook wij hoorde van jullie site,leuk om zo alles mee te beleven met jullie fantastiche vakantie,en zo te lezen gaat dat uitstekent,met veel mooie dingen om je heen,iets om nooit meer te vergeten,Groetjes en we genieten mee.

• 23 Oktober 2007 - 12:36

Tineke:

Hoi Met de nachttrein, man je ligt er heerlijk bij. Ik zou ook geen moeite hebben met slapen. Het is wel heel leuk om zo op afstand mee te reizen, de temperatuur is hier alleen kouder. En het is minder spectaculair thuis, Hi Hi Hi. Doei Tineke.

• 26 Oktober 2007 - 11:36

Dorothee:

Hoi Linda, Klinkt allemaal fantastisch. Alleen die slangen, dat hoeft van mij dan niet. Lijkt me doodeng. Die tijgers lijken me wel lief,maar of die dat ook echt zijn ...
    Nog heel veel plezier. Geniet er lekker van, je hebt het verdiend.
    Groetjes, Dorothee.