De eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Hofmans - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Bangkok

Door: Linda Hofmans

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal

Hier een eerste berichtje uit thailand. We zijn zondagmiddag om 14.45 uur vertrokken met China Airlines naar Bangkok voor onze `17 daagse vakantie hier. Het vliegtuig was van vele gemakken voorzien behalve van grote stoelen. Het was maar goed dat we even gesonjabakkerd hadden. We hadden wel eigen televisieschermen, waterkraantjes voor fris water etc, maar helaas van de stoelen.

Om 6.40 uur plaatselijke tijd kwamen we aan in Bangkok. Wat een inmens vliegveld is dit. Na onze bagage gevonden te hebben zijn we op zoek gegaan naar onze transfer. Deze was zeer moeilijk te vinden. We hebben menig rondje moeten lopen en uiteindelijk hebben we een infobalie gevonden die het voor ons omgeroepen heeft. Bleek er helemaal niemand bij de gate te staan, maar bijna aan de andere kant van het vliegveld en heet de reisorganisatie hier anders dan in Nederland. Na nog even op de anderen te hebben gewacht zijn we naar het hotel gebracht waar we wat gegeten hebben. Na wat gegeten te hebben was onze kamer gereed en zijn we heerlijk gaan slapen aangezien dit in het vliegtuig niet mogelijk was. Na een aantal uur slaap zijn we Bangkok ingegaan en hebben we de omgeving van het hotel verkent. 's Avonds zijn we naar een thaise avond geweest met zang en dans. Erg moe zijn we rond een uur of elf ons bedje ingedoken.

Dinsdag werden we om 10.oo uur verwacht en hadden we een dagje op verschillende boten voor de boeg. We zijn eerst met een busje naar de pier gegaan en zijn hier op een watertaxi gestapt om vervolgens over te stappen op een longtail boot. Met deze longtailboot zijn we tussen de huizen door gaan varen. Dit was echt zo gaaf om te zien. Na deze tocht zijn we een tempel wezen bekijken en vanuit hier zijn we een hele snelle boot in gegaan. Sandra en ik hadden een priveboot en vlogen echt over het water dit was echt super gaaf. We zijn tussen de rijstvelden en fruitplantages doorgevaren en tussen de huisjes c.q. krotten. Erg de moeite waard. Terug zijn we met een tuk tuk gegaan waar Sandra helemaal enthousiast over is. 's avonds met de tuk tuk naar China town gegaan en hier gingen we bij
een straat tentje geweten, het eten was zo pittig dat mijn halve slokdarm wegggebrand is. Gevoel kwam na een uur pas terug.

Vandaag zijn we naar het paleis van de koning geweest en naar diverse tempels. Het was echt heel erg interessant om hier de verhalen over te horen. Vanmiddag zijn we ook nog naar een lokale sieradenfabriek geweest. Kortom enorm veel belevenissen.
Morgen vertrekken we voor 3 dagen richting de River Kwai om vervolgens vrijdagavond terug te keren in Bangkok en dan te vertrekken met de nacht trein naar Chiang Mai

Hierover later meer

groetjes uit een warm en broeierig Bangkok

Sandra en Linda

• 17 Oktober 2007 - 10:32

Anita:

heej,
    na ecuador is het reizen toegeslagen? haha:D ik begrijp het wel hoor, want nu ik terug ben van ecuador wil ik nog zovéél meer zien van de wereld..dus pak iedere kans die je te pakken kan krijgen:D
    veel plezier,
    Liefs anita

• 17 Oktober 2007 - 11:08

Stijna:

hoi wat leuk om te horen dat je op reis bent! Klinkt echt super allemaal!!!
    Geniet er maar lekker van....
    Dit jaar geen herfstkamp jammer hor... maar dit is natuurlijk veel leuker!!!
    geniet er van
    Groetjes Stijna

• 17 Oktober 2007 - 14:18

Bas:

Hey Linda en sandra, leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben, ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes die jullie daar maken. tot de 30e,

groetjes Bas

• 17 Oktober 2007 - 19:30

Tineke Kaashoek:

Hoi, gelukkig goed aangekomen in Bangkok. Die stoelen, tja was dat alleen voor jullie een probleem? Of is Sonja in gebreke gebleven of gewoon niet toerijkend voor jou? Als ik jullie verhaal lees krijg je gewoon zin, het maakt me ook reuze nieusgierig. Dus ga zo door met je verhalen!Zorg goed voor jer zelf en Sonja heb je toch wel thuis gelaten! Doei Tineke.

• 18 Oktober 2007 - 20:15

Hill Bos:

Hallo Sandra en Linda leuk dat jullie het naar de zin hebben.
    Sandra hebben jullie mijn berichtje nog ontvangen op je mobiel dat ik jullie een goede reis wenste.
    Ik hoop dat jullie weer gezond terug mogen komen.
    Heel veel plezier daar en maak er wat van he.
    Bas heeft vanavond voor ons bloemkool gekookt bij jullie thuis en was erg lekker.
    Nou ik ga naar bed toe morgen naar het ziekenhuis voor nog 2 onderzoekjes en dan misschien de Bus weer op.

De groetjes van mij en een dikke kus ( ook wel voor Linda hoor ) doei doei doei

Hill

• 18 Oktober 2007 - 20:15

Josien Bos:

hoi ,meiden,wat fijn dat jullie het naar je zin hebben.Hoop maar dat de tijd langzaam gaat want hier gaat het heel erg snel.groetjes uit Alblasserdam.

• 20 Oktober 2007 - 17:39

Evelien Kreukniet:

Hoihoi,
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin! Ik ga je reis volgen via deze site! Helemaal leuk. Ik wens je heel veel plezier en geniet ervan!!!
    Groetjes Evelien

• 21 Oktober 2007 - 09:57

Rianne:

Hey vakantieganger,
    Wat leuk om je reis op deze manier te kunnen volgen. Wel een hele onderneming hoor. Ik wordt er wel een tikje jaloers van, zo snakkend naar de warme zon in ons koude kikkerlandje. Net de eerste nachtvorst al achter de rug...
    Maar goed. Geniet er maar van. Enne, je volgende reisje is zeker ook al wel weer geboekt?!! Veel plezier nog!!!
    Groetjes, Rianne